Wij zijn Ameel Candy World, een bedrijf om van te snoepen!

Ameel Candy World is een Belgische nationale, onafhankelijke en familiale groothandel gespecialiseerd in de B2B-verkoop én levering van snoep, zoetwaren en dranken. We bieden – naast alle traditionele artikels van de  grote merken – een aantrekkelijk en exclusief assortiment van hemelslekkere specialiteiten aan.  

Onze klanten situeren zich in alle verkoopkanalen: van automatenverdelers, over bakkerijen, buurtwinkels en benzinestations, chocolaterieën, drankencentrales, groothandels en grenswinkels, instituten, kruidenierswinkels, marktkramers, nachtwinkels, reclamebureaus, superettes, verenigingen, videotheken tot ziekenhuizen. 

Tom Ameel, zoon van stichter Wilfried, streeft vandaag met zijn team naar 100% tevreden klanten.

Ameel Candy World is een gezonde onderneming met een strategische toekomstvisie die gericht is op een bewuste focus en specialisatie van aan- en verkoop van ENKEL zoetwaren, snacks en dranken !!

Volgens een beproefd systeem beleveren wij dagelijks een groot deel van onze duizenden klanten in heel Vlaanderen, Brussel, Wallonië en Frankrijk, tot ver voorbij Parijs. Verzenden doen we over de hele wereld. 

Om dit allemaal te verwezenlijken staat er een team klaar, iedere dag opnieuw!


Wij zijn een team.

Wij vormen in de eerste plaats een hecht team van een 50-tal medewerkers. Het bedrijf groeide de laatste jaren uit tot een grote onderneming, echter zonder dat het familiale karakter verloren is gegaan. Dit familiaal karakter typeert ons bedrijf en is de motor van het team.
Dit loont want het Ameel Candy World-team werd al een paar keer door het weekblad “Trends” genomineerd voor de ‘Trendsgazelle van het jaar’* en dit in de categorie van ‘Grote bedrijven’.

* Trends Gazellen zijn snelgroeiende bedrijven die het ondernemingsklimaat in positieve zin beïnvloeden.


Waarom kiezen klanten voor ons?

  • Vanwege ons ruim en actueel assortiment, inclusief alle grote merken, aangevuld met een aantrekkelijk gamma van onderscheidende eigen en exclusieve producten.
  • Vanwege onze adviserende vertegenwoordigers die meedenken met de klant.
  • Vanwege onze competitieve prijzen.
  • Vanwege de vele commerciële acties & een jaarlijks motiverende spaaractie.
  • Vanwege onze verregaande persoonlijke service. 
  • Vanwege onze garantie van goede houdbaarheidsdata op al onze artikels.
  • Vanwege onze onberispelijke leveringen via onze eigen logistiek.


Wat doen wij?

Wij hebben een beproefde werkwijze. 
Ons doel is onze klanten adviseren en bijstaan bij de aan- en verkoop van confiserie en dranken en er voor zorgen dat deze artikels correct en snel geleverd worden, dit gepaard gaande met een duidelijke en juiste facturatie. Daarvoor beschikken we over een rigide organisatie.

Elk bedrijfsproces bij Ameel Candy World is daarom onderdeel van een beproefd systeem.
  • Wij kopen rechtstreeks bij de fabrikant en verzorgen de distributie naar onze klanten in binnen- en buitenland.
  • Wij zorgen voor een toegevoegde waarde door de inbreng van eigen en exclusieve producten in samenwerking met ons eigen verpakkingsbedrijf.
  • Onze vertegenwoordigers bezoeken op regelmatige tijdstippen alle klanten, niet alleen voor verkoop maar ook voor daadwerkelijk advies.
  • Onze vierwekelijkse promotiefolder, onze paas- en eindejaarcatalogus en onze overzichtelijke website dragen in hoge mate bij tot makkelijk inzicht in onze lopende acties en artikels.
  • Wij voldoen aan alle vereisten voor traceerbaarheid.
  • Wij hebben een eigen systeem die de klant goede vervaldata van onze artikels garandeert.
Daarbovenop organiseren wij jaarlijks onze befaamde +Events.
Deze Events/beurzen versterken niet alleen het contact tussen ons bedrijf en onze klanten maar deze Events bieden ook de mogelijkheid tot wisselwerking met al onze leveranciers die hun laatste nieuwigheden laten ontdekken en proeven.


Historiek:

1960   
Wilfried Ameel, de vader van Tom, richt een eigen groothandel in confiserie op in Roeselare, onder de naam ‘Ameel Confiserie’.

1975   
De zaak verhuist van de Ieperstraat in Roeselare naar een nieuw gebouw in de Industrieweg te Roeselare.

1999   
De éénmanszaak ‘Ameel Confiserie’ wordt de vennootschap Ameel Candy World!
Voor ons en onze mensen was dit een historische stap. Er worden eveneens twee gloednieuwe huismerken boven de doopvont gehouden: Lollywood en Biscyland.

2001   
Zoon Tom komt in het bedrijf.

2002   
Ameel Candy World groeit en groeit. De stockruimte wordt te klein. De volledige stock verhuist naar de opslagplaatsen van de firma Veurinck, een buurfirma in de industriezone van Beveren-Roeselare.
United Sweets wordt opgericht door de familie en wordt het zusterbedrijf van Ameel Candy World. Dit is een supergespecialiseerde verpakkingsfirma die nauw in samenwerking staat met ons.

2004   
Door die groei is er een drastische uitbreiding in de gebouwen van de Industrieweg nodig. Zowel kantoor als magazijn worden grondig verbouwd. Buurland Frankrijk wordt actief bewerkt … en met succes!

2005   
Ingebruikname van de nieuwbouw aan de Industrieweg, meteen een capaciteitsuitbreiding van 700%.

2006   
De confiseriegrossiers 'Helva' van Buggenhout en 'Snoepworld Vetters' van Wilrijk versterken onze gelederen.

2007   
We halen het magische zakencijfer van 1 miljard … Belgische frank! (25 mln €)

2009   
Ameel Candy World bestaat 10 jaar. De kaap van 3000 klanten wordt genomen. Het uitleveringsgebied neemt flink uitbreiding.

2011   
Ameel Candy World sluit een overeenkomst met Kloen. Van elk verkocht zakje Lollywoodsnoep uit de groene reeks gaat een bedrag naar de vzw Kloen. Deze vzw steunt organisaties die zieke kinderen ‘momenten van geluk’ bezorgen.

2016   
Intrede van de e-commerce. Implementatie van een volledig nieuw ERP-pakket, gekoppeld aan een interactief communicatie- en realtime bestelplatform, inclusief nieuwe website.
We zijn klaar voor de digitale transformatie. Beam me up, Scotty!
2020  
Ameel Candy World – nationale groothandel in snoep, frisdrank en chocolade – heeft twee van haar befaamde Lollywood-vrachtwagens in een nieuw jasje gestoken. De nieuwste aanwinsten zien er helemaal anders uit, maar passen beter in het totaalplaatje dat Ameel Candy World vandaag is. “Een logische keuze”, aldus Guillaume Reynaert, hoofd logistiek bij Ameel Candy World. Bekijk het hier!
Laden
Laden