Veelgestelde Vragen (FAQ)
Sommige knoppen werken niet. Als ik er op klik gebeurt er niets.
Mogelijk werkt u in een verouderde internetbrowser. Om optimaal gebruik te kunnen maken van onze webshop raden wij u aan om een recente internetbrowser te downloaden. Deze kunt u gemakkelijk terugvinden op google.be.
Hoe kan ik de taal aanpassen?
Klik rechtsboven op de homepagina naast contacteer ons op uw gewenste taal. U kunt kiezen uit Nederlands, Engels of Frans.

Hoe kan ik mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord wijzigen?
U kunt uw gebruikersnaam niet wijzigen. Uw wachtwoord kunt u wijzigen door rechtsboven over uw gebruikersnaam te gaan en op Mijn Account te klikken. Daarna kan je onderaan klikken op "Wachtwoord veranderen". Voer eerst uw huidig wachtwoord in en daarna 2 x het nieuwe wachtwoord en klik op Opslaan. Indien uw e-mailadres bij ons bekend is, ontvangt u tevens een e-mail ter bevestiging van uw nieuwe wachtwoord.

Hoe kan ik een artikel/product opzoeken


Daarnaast is het mogelijk om uitgebreid te zoeken. Klik bovenaan de homepagina op "Producten". Nu kunt u ook binnen specifieke productgroepen of merken zoeken door de productgroep of het merk aan te vinken.
Kan ik de producten die ik volg bekijken en bestellen?
Ja, u kan alle producten die je ooit bij Ameel Candy World besteld hebt via de "toverstaf" raadplegen en terug bestellen volgens de promotie's die dan van toepassing zijn.


Hoe kan ik een bestelling maken?
Uw bestelling plaatst u altijd aan de hand van uw winkelwagentje. Uw winkelwagentje kunt u bekijken rechtsbovenaan de webshop.

Om een product in uw winkelwagentje te plaatsen, klik je rechts van het product het aantal besteleenheden aan. Daarna klik je op het icoontje van het winkelwagentje of op "in winkelwagentje".


TIP: Een andere snellere manier om te bestellen, is door rechtstreeks je laatst bestelde artikels te bekijken via het toverstafje (zie Kan ik de producten die ik volg bekijken en bestellen?) en opnieuw in je winkelwagentje te steken.

- Besteleenheden wijzigen
- Producten toevoegen/verwijderen
Vergeet niet om bij iedere wijziging binnen uw winkelwagentje, uw winkelwagentje te laten herberekenen.

LET OP! De bestelling is nog niet bevestigd. Klik onderaan uw winkelwagentje op "bestellen", kies of je wil afhalen of geleverd worden, selecteer de gewenste leverdata en klik op "bestellen" om de bestelling definitief te bevestigen.

Hoe kan ik zien of mijn bestelling verstuurd is ?
Indien een bestelling bevestigd is, is uw winkelwagentje (rechts bovenaan) leeg. In de orderhistorie kunt u de status van uw order volgen. Om uw orderhistorie te bekijken, moet u op Mijn Account klikken (rechtsboven).


Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
Zolang u de bestelling nog niet verzonden heeft vanuit uw winkelwagentje (rechts bovenaan), kunt u uw bestelling nog wijzigen. U kunt artikels wissen, u kunt aantallen wijzigen, u kunt artikels toevoegen of u kunt de gehele bestelling wissen. Indien u in uw winkelwagen op de knop "bestellen" heeft geklikt, een leverdatum heeft opgegeven en vervolgens op "Order versturen" heeft geklikt, is de bestelling verstuurd en definitief.

Rechtsonderaan uw winkelwagentje kan u uw winkelwagentje legen/bestelling wissen.


Rechtsonderaan uw winkelwagentje kan u uw winkelwagentje legen/bestelling wissen.

Hoe kan ik zeer snel artikels in mijn winkelmandje steken?

Kan ik één van mijn oude bestellingen gebruiken als basis voor een nieuwe bestelling?
Ga naar uw orderhistorie (Mijn Account - Mijn orderes). Klik rechts naast uw order die u als basis voor uw nieuwe order wil gebruiken op "Bekijk details". Klik op de knop "Opnieuw bestellen" om de bestelling te kopiëren. Pas eventueel het aantal besteleenheden aan en druk op "Bestellen".



Wat zijn mijn leverdagen?
In de week voor 10u ' s morgens besteld, is de dag erop geleverd in uw winkel.
Wil u een andere leverdag? Geef hem dan in via het kalendertje nadat u op bestellen geklikt hebt.
LET OP: zorg dat u geen feestdagen/sluitingsdagen aanduidt om geleverd te worden.
Wil u een andere leverdag? Geef hem dan in via het kalendertje nadat u op bestellen geklikt hebt.
LET OP: zorg dat u geen feestdagen/sluitingsdagen aanduidt om geleverd te worden.
Ik kan geen bestelling plaatsen in mijn winkelwagen
U heeft de bestelhoeveelheid ingevuld naast het winkelkarretje maar u bestelling komt niet in uw winkelwagen? Mogelijk werkt u in een verouderde internetbrowser. Om optimaal gebruik te kunnen maken van de Ameel Candy World webshop raden wij u aan om een recente internetbrowser te downloaden. Deze kunt u gemakkelijk terugvinden op google.be.
Hoe kan ik mijn oude bestellingen inzien?
Via "Mijn Account" kan u op "Mijn orders" klikken en al uw bestellingen zien.




Het artikel dat ik wil kopen is niet op voorraad. Kan ik het toch bestellen?
Als uw artikel niet op voorraad is, kan u het bestellen, maar zal het niet geleverd, noch gefactureerd worden. Uw artikel wordt dan ook niet in backorder gehouden. Dus dient u het artikel opnieuw te bestellen wanneer het terug op voorraad is. Echter, wanneer het artikel dat niet op voorraad is uit een actie komt waar gratissen of punten toegekend worden zal dat artikel toch in backorder gehouden worden. Dit artikel wordt dan geleverd met uw eerstvolgend order, wanneer het terug op voorraad is.
Hoeveel kost het om mijn bestelling te leveren?
Wij rekenen standaard € 10,- voor een levering van een bestelling van minder dan €150 via de Ameel Candy World webshop geleverd in België. Bij alle bestellingen buiten België is het transport ten laste van de klant.
Kan ik een ander afleveradres voor mijn bestelling opgeven?
Ja, u kunt het afleveradres veranderen bij het plaatsen van uw bestelling, voordat de betaling plaatsvindt. Wanneer de bestelling is verwerkt, kunt u het afleveradres niet meer via de Ameel Candy World webshop veranderen.
Wat is de retour politiek van Ameel Candy World?
Elke klacht i.v.m. factuur en levering (dus ook retour) moet binnen de 2 werkdagen na ontvangst telefonisch gemeld worden aan Ameel Candy World t.a.v. uw contactpersoon (vermeld op faktuur/leveringsnota).
Ik heb een vraag waarop ik het antwoord hier niet kan vinden. Wat moet ik doen?
Als u vragen heeft waarop u het antwoord hier niet kunt vinden, neemt u dan gerust contact op met de Klantenservice van Ameel Candy World.
Wat is het verschil tussen ronde en vierkante iconen?
De ronde iconen staan altijd boven het artikel en zijn ALTIJD PRIORITAIRE ACTIES (= automatisch toegepast bij bestelling).
De vierkante iconen staan altijd onder het artikel.
Vóór de grijze balk zijn ze net zoals het ronde icoon PRIORITAIR (= automatisch toegepast bij bestelling)!
In de grijze balk zijn de iconen NIET PRIORITAIR (= je moet op het icoon klikken om andere acties op dit product te kiezen)!