Veelgestelde Vragen (FAQ)

Mogelijk werkt u in een verouderde internetbrowser. Om optimaal gebruik te kunnen maken van onze webshop raden wij u aan om een recente internetbrowser te downloaden. Deze kunt u gemakkelijk terugvinden op google.be.
Klik rechtsboven op de homepagina naast contacteer ons op uw gewenste taal. U kunt kiezen uit Nederlands, Engels of Frans.
U kunt uw gebruikersnaam niet wijzigen. Uw wachtwoord kunt u wijzigen door rechtsboven over uw gebruikersnaam te gaan en op Mijn Account te klikken.

Daarna kan je onderaan klikken op "Wachtwoord veranderen". Voer eerst uw huidig wachtwoord in en daarna 2 x het nieuwe wachtwoord en klik op Opslaan.

Indien uw e-mailadres bij ons bekend is, ontvangt u tevens een e-mail ter bevestiging van uw nieuwe wachtwoord.Image title
Uw e-mailadres kunt u wijzigen door rechtsboven met je muis over uw gebruikersnaam te gaan en op Mijn Account te klikken.Image title
Daarna links op "Bekijk hier je bedrijfsgegevens" klikken, je nieuw e-mail adres ingeven en klikken op "Versturen"
Image title
Let op! Dit e-mail adres wordt enkel gewijzigd op onze webshop, gelieve uw e-mail adreswijziging ook door te geven aan de klantendienst ([email protected])
Image titleOm artikelen op te zoeken, gaat u bovenaan in het navigatiemenu naar de zoekfunctie om rechtstreeks snel een artikel te zoeken. U kan zoeken op artikelnummer, merk en productnaam.

Image title















Daarnaast is het mogelijk om uitgebreid te zoeken. Klik bovenaan de homepagina op "Producten". Nu kunt u ook binnen specifieke productgroepen of merken zoeken door de productgroep of het merk aan te vinken.


Ja, u kan alle producten die je ooit bij Ameel Candy World besteld hebt via de "toverstaf" raadplegen en terug bestellen volgens de promotie's die dan van toepassing zijn. 
Image title
U kan een product aan uw verlanglijstje toevoegen door op de product-pagina rechts te klikken op "Toevoegen aan verlanglijstje".

Om naar uw verlanglijstje te gaan, moet u rechtsboven via uw gebruikersnaam op "Verlanglijstje" klikken.

Image titleVanuit uw verlanglijstje kan u de producten in uw winkelmandje plaatsen, om dan definitief te bestellen.
Image title
Uw bestelling plaatst u altijd aan de hand van uw winkelwagentje.  Uw winkelwagentje kunt u bekijken rechtsbovenaan de webshop.
Image title
Om een product in uw winkelwagentje te plaatsen, klik je rechts van het product het aantal besteleenheden aan. Daarna klik je op het icoontje van het winkelwagentje of op "in winkelwagentje".
Image titleImage titleTIP: Een andere snellere manier om te bestellen, is door rechtstreeks je laatst bestelde artikels te bekijken via het toverstafje (zie Kan ik de producten die ik volg bekijken en bestellen?) en opnieuw in je winkelwagentje te steken.
Image titleIndien gewenst kan je in je winkelwagentje:

- Besteleenheden wijzigen
- Producten toevoegen/verwijderen

Vergeet niet om bij iedere wijziging binnen uw winkelwagentje, uw winkelwagentje te laten herberekenen.
Image title









LET OP! De bestelling is nog niet bevestigd. Klik onderaan uw winkelwagentje op "bestellen", kies of je wil afhalen of geleverd worden, selecteer de gewenste leverdata en klik op "bestellen" om de bestelling definitief te bevestigen.
Image title


Bij levering ontvangt u geen factuur meer. U ontvangt enkel nog uw paklijst. Op uw bestelbon wordt enkel de adviesprijs van uw bestelde producten vermeld. Uw aankoopprijs wordt op uw bestelbon niet vermeld.


Uw aankoopprijs is wel terug te vinden op de factuur die u de avond voor uw levering via mail ([email protected]) ontvangt op uw mailadres.  Let op: check altijd uw ongewenste mail of spam!

Wil u uw factuur op een ander mailadres ontvangen? Beantwoord dan de mail met uw factuur met het mailadres waarop u de mail met factuur wel wil ontvangen. 

Uw voordelen:

✅ Met uw factuur de avond voor levering via mail kan u sneller uw bestelling controleren en al meteen op voorhand zien welke producten u effectief zal ontvangen.
✅ U kan de factuur ook meteen doormailen naar de persoon verantwoordelijk voor uw boekhouding.

Indien een bestelling bevestigd is, is uw winkelwagentje (rechts bovenaan) leeg. In de orderhistorie kunt u de status van uw order volgen. Om uw orderhistorie te bekijken, moet u op Mijn Account klikken (rechtsboven). 

ℹ Via mijn account --> mijn orders kan u altijd uw bestelling checken en zien welke producten u effectief zal ontvangen en welke producten op tekort komen. U kan er ook de status van uw bestelling opvolgen (in behandeling/afgerond/not shipped/verzonden).

LET OP: Als uw artikel niet op voorraad is, kan u het bestellen, maar zal het niet geleverd, noch gefactureerd worden. Uw artikel wordt dan ook niet in backorder gehouden. Dus dient u het artikel opnieuw te bestellen wanneer het terug op voorraad is.

Echter, wanneer het artikel dat niet op voorraad is uit een actie komt waar gratissen of punten toegekend worden, zal dat artikel toch in backorder gehouden worden. Dit artikel wordt dan geleverd met uw eerstvolgende order, wanneer het terug op voorraad is. 
Daarna kan je links op "Mijn orders" klikken.

Image titleImage title
Zolang u de bestelling nog niet verzonden heeft vanuit uw winkelwagentje (rechts bovenaan), kunt u uw bestelling nog wijzigen.

U kunt artikels wissen, u kunt aantallen wijzigen, u kunt artikels toevoegen of u kunt de gehele bestelling wissen. Indien u in uw winkelwagen op de knop "bestellen" heeft geklikt, een leverdatum heeft opgegeven en vervolgens op "Order versturen" heeft geklikt, is de bestelling verstuurd en definitief.

Image title
Rechtsonderaan uw winkelwagentje kan u uw winkelwagentje legen/bestelling wissen.
Image title
Image titleOm razend snel artikels in uw winkelwagentje te steken, ga je naar uw winkelwagentje en voer je de artikels via artikelnummer of productnaam in via de snelingave tool.

Ga naar uw orderhistorie (Mijn Account - Mijn orderes). Klik rechts naast uw order die u als basis voor uw nieuwe order wil gebruiken op "Bekijk details". Klik op de knop "Opnieuw bestellen" om de bestelling te kopiëren. Pas eventueel het aantal besteleenheden aan en druk op "Bestellen".
Image title

Image title
Image titleOm u een correcte service te kunnen blijven garanderen aangaande de leveringen van uw bestellingen hebben we voor u een vaste leverdag voorzien. 

Uw vaste leverdag kan via "Mijn account" en "Bedrijfsgegevens" gevonden worden. 

Wij leveren u standaard elke week op uw vaste leverdag.

Indien dit voor u niet zou passen, mag u dit via volgend e-mailadres laten weten: [email protected]

Eens deze leverdag voor u vaststaat, zullen wij er alles aan doen om deze te respecteren.

Dit zou ons in de toekomst ook moeten toelaten u bij voorverkopen de exacte leverdag te laten weten.
U heeft de bestelhoeveelheid ingevuld naast het winkelkarretje maar u bestelling komt niet in uw winkelwagen?

Mogelijk werkt u in een verouderde internetbrowser. Om optimaal gebruik te kunnen maken van de Ameel Candy World webshop raden wij u aan om een recente internetbrowser te downloaden. Deze kunt u gemakkelijk terugvinden op google.be.
Via "Mijn Account" kan u op "Mijn orders" klikken en al uw bestellingen zien. 
Image titleImage title
Via "Mijn Account" kan je op "Mijn orders" klikken en al uw bestellingen zien. Rechts van de bestelling, kan u op "Bekijk Details" klikken op uw factuur op te vragen.
Image titleImage titleImage title
Als uw artikel niet op voorraad is, kan u het bestellen, maar zal het niet geleverd, noch gefactureerd worden. Uw artikel wordt dan ook niet in backorder gehouden. Dus dient u het artikel opnieuw te bestellen wanneer het terug op voorraad is.

Echter, wanneer het artikel dat niet op voorraad is uit een actie komt waar gratissen of punten toegekend worden zal dat artikel toch in backorder gehouden worden. Dit artikel wordt dan geleverd met uw eerstvolgend order, wanneer het terug op voorraad is. 
Wij rekenen standaard € 20,- voor een levering van een bestelling van minder dan €250 via de Ameel Candy World webshop geleverd in België. Bij alle bestellingen buiten België is het transport ten laste van de klant.
Ja, u kunt het afleveradres veranderen bij het plaatsen van uw bestelling, voordat de betaling plaatsvindt. Wanneer de bestelling is verwerkt, kunt u het afleveradres niet meer via de Ameel Candy World webshop veranderen.
Elke klacht i.v.m. factuur en levering (dus ook retour) moet binnen de 2 werkdagen na ontvangst telefonisch gemeld worden aan Ameel Candy World t.a.v. uw contactpersoon (vermeld op faktuur/leveringsnota).
Als u vragen heeft waarop u het antwoord hier niet kunt vinden, neemt u dan gerust contact op met de Klantenservice van Ameel Candy World.

De ronde iconen staan altijd boven het artikel en zijn ALTIJD PRIORITAIRE ACTIES (= automatisch toegepast bij bestelling).

De vierkante iconen staan altijd onder het artikel.
Vóór de grijze balk zijn ze net zoals het ronde icoon PRIORITAIR (= automatisch toegepast bij bestelling)!

In de grijze balk zijn de iconen NIET PRIORITAIR (= je moet op het icoon klikken om andere acties op dit product te kiezen)!

Laden
Laden